Defendyl-Imunoglukan P4H<sup>®</sup> szerkesztő
Főoldal>Immunoblog>Érdekességek> Fáradtság és kimerültség, és amit tehetünk ellene

Fáradtság és kimerültség, és amit tehetünk ellene

A fáradtság igen gyakori, szinte mindannyian megtapasztaljuk életünk folyamán. Gyakran fordul elő vírusos vagy más eredetű fertőzések utáni lábadozás során. Az akut betegségek okozta kimerültség gyorsan elmúlik, de sokan küzdenek hosszú távú fáradtsággal. Ez különféle testi, mentális vagy érzelmi jelekben is megnyilvánul.

 

 

A fáradtság leggyakoribb jele a kimerültség, amelyet nem enyhít a pihenés vagy az alvás. A kimerültséggel együtt gyakran előforduló jelek még:

  • Apátia és a motiváció hiánya
  • Izomfájdalom
  • Nap közbeni álmosság
  • Koncentrációs problémák
  • Emésztési zavarok (puffadás, székrekedés, hasmenés stb.)
  • Fejfájás
  • Ingerlékenység
  • Lelassult reakcióidő
  • Látási nehézségek

A hosszú távú fáradtságnak különböző okai lehetnek. Fontos megtalálni az okát, mert így könnyebben tudunk javítani a helyzetünkön.

A fáradtság leggyakoribb okai:

  • Alváshiány
  • Alvási légzészavar (apnoé)
  • Rossz táplálkozási szokások
  • Vérszegénység
  • Mentális okok (depresszió, szorongás, emocionális sokk stb.)
  • Pajzsmirigy rendellenességek (hipotiroidizmus)
  • Koffein tartalmú italok túlzott fogyasztása
  • Húgyúti fertőzések
  • Diabétesz
  • Kiszáradás
  • Szívbetegségek
  • Éjszakai munka vagy váltott műszakban végzett munka
  • Ételallergiák

A folyamatos fáradtság hátráltatja a mindennapjainkat, mert nincs energiánk a feladataink elvégzésre.A hosszú távú fáradtság különböző akut és krónikus betegségekhez is vezethet, ezért fontos, hogy mi magunk is tegyünk valamit a fáradtság megszüntetéséért.


A folyamatos fáradtság hátráltatja a mindennapjainkat, mert nincs energiánk a feladataink elvégzésre.

Mit tehetünk mi magunk?

1. Változtassuk meg az alvási szokásainkat!

A fáradtság enyhítéséhez az első lépés a minőségi alvás. A megfelelő alváshoz jó körülményeket biztosítani, amit a következőkkel lehet elérni:

  • Mindennap ugyanabban az időben feküdjünk le és keljünk fel;
  • Biztosítsuk a megfelelő hőmérsékletet a hálószobában;
  • Aludjunk sötét és csendes szobában;
  • Lefekvés előtt legalább egy órával már ne nézzünk képernyőket (telefon, tablet, TV);
  • Lefekvés előtt legalább 90 perccel már ne együnk;
  • Elalvás előtt fizikálisan és mentálisan is nyugodjunk le.

2. Változtassuk meg az étkezési szokásainkat!

Az egészséges és kiegyensúlyozott étrend segít abban, hogy több energiánk legyen. A szakértők azt ajánlják, kerüljük a gyorsételeket, az egészségtelelen ételeket, helyette fogyasszunk sok friss zöldséget és gyümölcsöt, amelyekben vitaminok és ásványi anyagok is vannak. Kerüljük a magas cukortartalmú rágcsálnivalókat, mert leeshet tőlük az energiaszintünk. Együnk kisebb adagokat, naponta többször. Fontos, hogy délután vagy este ne fogyasszunk koffeintartalmú italokat, vagy esetleg teljesen iktassuk ki ezeket.

3. Mozogjunk többet

A rendszeres testmozgás jelentős mértékben javíthatja az alvást és csökkentheti a fáradtságot. Sok tanulmány bebizonyította, hogy akik rendszeresen végeznek testmozgást, azok kevésbé fáradtak, mint akik nem mozognak. Az energiaszintünk növelése érdekében a szakértők sok mozgást javasolnak, de közepes intenzitással. Ajánlott mozgásformák a séta, a jóga és a közepesen megerőltető erősítő gyakorlatok.

4. Tervezzük meg napi és heti testmozgásunkat

A kimerültség gyakran a túl nagy fizikai megerőltetés következménye. Ez ronthatja az alvás minőségét vagy napközben a közérzetet. A testmozgás megtervezésének segítségével elkerülhető a túlterhelés és csökkenthető a kimerültség. A mindennapokban azonban a pihenést is bele kell tervezni, és egyenletesen kell elosztani a napok között, mert az intenzív mozgás és a semmittevés váltogatása is kimerültséghez vezethet. Ugyanakkor nem szabad túl sokat várni se magunktól, se másoktól és nem szabad irreális célokat kitűzni magunk elé, mert ez segíti elő a mentális jóllétünket.

5. Defendyl-Imunoglukan P4H®

Az Defendyl-Imunoglukan P4H® egy étrendkiegészítő, amely természetes IMG® -t, C-vitamint és cinket tartalmaz. Az Defendyl-Imunoglukan P4H® kedvező hatást fejt ki testünk jólétére és az immunrendszerre. A C-vitamin hozzájárul a fáradtság és a kimerültség enyhítéséhez.

Ha a kimerültséghez más tünetek is társulnak, vagy a fenti lépések segítségével nem tud javítani az állapotán, akkor keresse fel az orvosát.

 

 

Források:

https://www.webmd.com/balance/how-tired-is-too-tired#1

http://www.drmed.org/wp-content/uploads/2014/06/XIV-62.pdf

https://www.medicalnewstoday.com/articles/248002.php#causes

https://www.onhealth.com/content/1/causes_of_fatigue

Az Defendyl-Imunoglukan P4H®-et szervátültetésen átesett betegek nem használhatják. Immunszupresszív terápiában részesülő betegek csak orvosi konzultációt követően használhatják. A javasolt napi mennyiség vagy arány nem növelhető!

A táplálékkiegészítő nem helyettesíti a kiegyensúlyozott és sokoldalú táplálkozást.