• Igyunk elegendő vizet

    A szervezetünknek a normális működéshez naponta 1,5 l vízre van szüksége, nyáron még többre is. Fontos, hogy rendszeresen fogyasszunk vizet és cukormentes folyadékot a szervezetünk megfelelő működéséhez. Ezáltal elkerülhetők a dehidratáció jellemző tünetei, mint fáradékonyság, kimerültség és a fejfájás.

  • Aktív élet

    A rendszeres mozgás erősíti az immunrendszerét. Nem kell versenysportolnia: a napi 30-60 perc már elegendő, mindegy hogy kocog, kerékpározik vagy lendületesen gyalogol.

  • Erős immunrendszer?

    Ha elég erős az immunrendszer, akkor védekezik a vírusok ellen. Ha azonban az immunvédekezés meggyengült és a kórokozók száma nagyon magas, akkor a kórokozók könnyen bejuthatnak az orr vagy garat nyálkahártyáján keresztül a szervezetbe.

    Hogy a védekező rendszerünk jól vagy rosszul képes védekezni a kórokozók ellen, az különböző tényezőktől függ: pl. a testünk állapotától és a pszichés felépítésünktől. Mindkettőt befolyásolja az életmód, a táplálkozás és a stressz.

  • Megfázás és a sport

    Ha az orrunk enyhén csiklandozik, talán egy enyhe meghűlés miatt, akkor a sport segíthet a megfázás elkerülésében. Azonban csökkentse a sportot, ha a megfázás már kialakult.

  • Stressz

    Kerülje a stresszt. Ezt ugyan könnyebb mondani, mint megtenni, azonban mégis próbáljon meg ügyelni a belső egyensúlyra; az állandó hajtás és a nyomasztó élmények növelik a hajlamot a megfázásra.

  • Egészségesebb életstílus

    Egészségesen élni és jól táplálkozni – ezek az erős immunrendszer alappillérei. Mozogjon rendszeresen a friss levegőn, aludjon eleget, próbálja meg belülről távoltartani a stresszt. Mondjon le a dohányzásról és a túlzott alkoholfogyasztásról. Lehetőleg kiegyensúlyozottan táplálkozzon és ügyeljen arra, hogy elegendő vitamint és ásványianyagot jutasson be a szervezetébe.

  • Szünetet tartani a mindennapokban

    Néha elegendő csupán csak egy napra megváltoztatni a környezetünket és elmenni a hegyekbe, a tengerhez vagy egy másik kedvenc helyre. Felejtse el a gondjait, élvezze a friss levegőt és gyűjtsön új energiát. Így jót tesz a testével és a lelkével és felkészülhet az új kihívásokra.

  • Alvás

    Alvás közben pihen a szervezetünk, ilyenkor a legaktívabbak a regeneráló folyamatok. Ügyeljen arra, hogy a hálószobában ne legyen 18 foknál melegebb és biztosított legyen a friss levegő.

  • Friss levegő télen is

    Lehetőleg mozogjon sokat friss levegőn, ami erősíti a tüdőt. A meleg belső és hideg külső levegő váltakozása fokozza a vérellátást és ezáltal a védekezési funkciót. Ha a mozgásszegény mindennapokba sportot iktat be, kiegyensúlyozottabb és elégedettebb lesz önmagával. Ez szintén erősíti közvetlen módon a védekezőképességünket.